Горивна инжекционните помпи или така наречена ГНП са един от основните компоненти на всеки дизелов двигател, монтиран във всяка строителна машина (багер, товарач, мини багер, булдозер, грейдер, валяк и други). Независимо дали притежавате багер или трактор, пътно строителна машина или друг вид строителна техника, не можете да очаквате, че тази машина ще работи без горивонагнетателна помпа ГНП. Така че трябва да знаете как да тествате дизелова горивонагнетателна помпа, за да сте сигурни, че работи безупречно.
Тъй като сме наясно, че много собственици на нови строителни машини, не са запознати със сложните части на превозните си средства, ние ще го направим възможно най-прост. Ще сте наясно с цялостното състояние на вашия багер, като обясним процеси като подаване на гориво, калибриране на ГНП и измерване на налягането.
Като разберете оценката на този компонент, вие ще гарантирате, че няма да се натъкнете на проблеми, докато използвате багера си. Ние вярваме, че никой не иска съзнателно да дефектира двигателя си с риск заради да се стопира работата на машината и съответно на целия обект.
Продължете да четете, за да откриете как да тествате механична дизелова горивонагнетателна помпа и нейното значение!
Забелязали ли сте, че вашия багер се нуждае от нови горивни резервни части, но не сте сигурни в тяхното качество? Може да се свържете със специалистите от МАК ПАРТС и да попитате за цена на горивонагнетателна помпа!
Повечето двигатели с вътрешно горене се нуждаят от горивна помпа за впръскване на гориво, за да работят в тяхната система за подаване на гориво. Тези ICE или IC двигатели са известни също като топлинни двигатели, защото комбинират гориво с окислител като въздух. Сливането се случва в горивна камера, давайки мощност на двигателя.
Що се отнася до системата за подаване на гориво, тя се състои от резервоар за гориво, инжектор, горивоподкачваща помпа и горивен филтър. Основната функция на помпите е да вземат гориво от резервоара и да го доставят в горивната камера на двигателя.
Ето защо обикновено се намира близо до или вътре в резервоара за гориво. За да се гарантира качеството на горивото, то преминава и през горивен филтър, като някой от индустриалните двигатели са оборудвани с повече от един горивен филтър, та дори и с три горивни филтъра, който го пречиства и елиминира всякакво задържане.
Горивната инжекционна помпа обаче има и втора функция, която не знаят мнозина. Тъй като дизеловите двигатели нямат запалителни свещи или така наречените подгревни свещи за запалване на горивото, горенето идва от силно сгъстен въздух. Докато основната функция на помпата е да получава гориво, втората й е да осигурява сгъстен въздух.
Така че, когато топлината от сгъстения въздух влезе в контакт с горивото, двигателя започва да се работи.
Когато става въпрос за проверка на работата на горивната помпа, има няколко начина, по които можете да го направите. Въпреки че може да намерите професионални услуги на справедлива цена, можете също да направите тестването сами. Но преди да започнете процеса, трябва да знаете, че може да бъде наистина опасно, ако нямате предишен опит.
Имайте предвид, че в някой от случаите и зависимост на кой сервиз използвате услугите, то има голяма вероятност, диагностиката на горивната помпа, рециклирането или частичния ремонт, може да надмине цената на ново ГНП, за това препоръчваме на всеки с проблем с горивонагнетателна помпа, да се свърже с консултант на МАК ПАРТС за да провери цената на нова горивна помпа.
Когато работите с горивна помпа за впръскване на гориво, ще работите в среда с високо налягане. Тъй като горивната помпа развива невероятно налягане при около 15 000 psi, горивото ще напусне инжектора при приблизително 3 000 psi.
Следователно изпомпваното гориво може лесно да пробие дрехите и кожата ви, ако се изпречите на пътя. Това може да причини тежки медицински състояния, които могат да доведат до ампутация и дори смърт.
Сега, след като знаете рисковете от този процес, ви препоръчваме винаги да прилагате необходимите мерки за безопасност, ако планирате сами да извършите калибрирането. Ако не се чувствате комфортно с опита, който имате, винаги се обръщайте към професионална услуга. Това гарантира не само вашата безопасност, но и най-добрите резултати. МАК ПАРТС ще ви осигури сервизен инженер, който да диагностира вашата горивонагнетателна помпа, както и възможността да демонтира старата горивна помпа и монтира нова.
След като ви информираме за потенциалните рискове, ето какво съдържа ръководството стъпка по стъпка за тестване на горивни инжекционни помпи:
Вземете мерки за безопасност
Проверка на налягането на горивото
Проверка на доставката на гориво
Сравняване със спецификацията на производителя
Вземете мерки за безопасност
Първата стъпка при проверката на работата на горивонагнетателна помпа е да се вземат необходимите мерки за безопасност. Освен потенциалните рискове от нараняване, трябва да внимавате и за опасност от пожар. Не забравяйте, че горивото е силно запалим материал, който не трябва да се приема леко. Ето защо ви препоръчваме да имате под ръка основното оборудване за пожарна безопасност.
Пожарогасител
Предпазни очила и ръкавици
Почистващи материали
Стъклена кутия или консервна кутия
Преди да започнете да тествате горивната инжекционна помпа, първо трябва да намерите подходящо място, където да го направите. Препоръчваме добре проветриви помещения без крушки с нажежаема жичка. На всяка цена трябва да избягвате пушенето в избраната зона. Оставете вашите запалки или пилотни светлини, за да избегнете случайно запалване на горивото.
Ако се появят разливи, винаги трябва да ги почиствате незабавно. Затова поставете почистващия материал под ръка, за да действате бързо. Освен това всяко гориво, което извадите, трябва да се съхранява безопасно в стъклени контейнери.
И накрая, винаги се уверявайте, че освобождавате налягането на горивото преди да отворите горивната система. Неспазването на това може да доведе до пожари и наранявания, тъй като горивото ще се освободи под налягане.
Следващата стъпка в тестването на горивната инжекционна помпа е да се провери налягането на горивото. За да направите това успешно, ще ви трябват три основни части от оборудването. Това са:
Манометър за ниско налягане
Свързваща тръба за манометър за ниско налягане
Адаптер за свързване
Първата стъпка е да изключите бързата връзка на горивопровода за ниско налягане. След това поставяте адаптера за връзка в него. След като свързващият адаптер е безопасно инсталиран, можете да свържете съединителната тръба на манометъра за ниско налягане. Накрая поставете горивопровода за ниско налягане на другия край на тръбата.
След като направите това, поставете манометъра за ниско налягане на определеното му място на тръбата и започнете тестването. За статичен тест включете колата и стартирайте запалването. Ако не можете да стартирате двигателя на багера, можете да го завъртите за пет секунди. След това можете да напуснете кабината и да проверите показанията на манометъра за ниско налягане.
Що се отнася до динамичния тест, трябва да стартирате двигателя отново и след това да го оставите на празен ход. След няколко секунди на празен ход можете отново да проверите промените в налягането на манометъра. След като получите правилните показания, можете да преминете към следващия тест.
Вторият тест, който трябва да направите, е да проверите подаването на гориво. За този процес ще ви е необходим дебитомер или измервателен съд. Тъй като разходомерът обикновено е част от оборудването, намиращо се в ремонтни съоръжения, може да е трудно да се сдобиете с него.
Ето защо повечето хора избират мерителни съдове. Най-добрият материал за тази цел е стъклото, защото горивото може да замъгли всичко, което е направено от пластмаса.
Основната концепция на теста за гориво във времето е да видите колко гориво можете да източите за определен период от време. Препоръчваме да започнете с обикновен времеви прозорец от пет секунди, за да избегнете разливане на гориво.
Най-добре е да направите това, докато двигателят на автомобила не работи, заедно с приятел или колега. По този начин можете да се уверите, че горивото капе в контейнера, докато помагащите ви ръце изключват двигателя, когато дойде време.
След като съберете необходимите резултати от теста, винаги трябва да проверявате спецификациите на производителя. Не забравяйте, че различните модели автомобили имат различни показания и специфични, на които трябва да базирате резултатите си.
Освен това, в зависимост от числата, които получавате, ще разберете дали имате запушен горивен филтър, тръбопровод или проблем с горивната помпа. Като откриете истинския проблем, можете по-добре да изчислите разходите, които ще имате, ако трябва да смените повредени части. След като уточните кои са причините, свържете се с консултант на МАК ПАРТС за да получите оферта за необходимите резервни части.
След като ви обяснихме как да тествате дизелова инжекционна помпа, не забравяйте, че винаги трябва да правите този процес с повишено внимание.
Ако нямате предишен опит с резервни части за строителните машини или с индустриални двигатели, винаги се консултирайте с професионален сервиз или с инженер от МАК ПАРТС. Въпреки че може да не звучи сложно, неспазването на протоколите за безопасност може да доведе до сериозни наранявания и пожари.
Надяваме се, че тази статия ви е помогнала да разберете поетапното тестване на горивонагнетателна помпа и защо е толкова важно!