Притежаването на дизелово превозно средство може да бъде от голяма полза за вас или вашата компания, а дизеловият двигател Cummins е надежден избор . Името Cummins е синоним на иновация и качество, осигурявайки мощност за всичко - от камиони до морски превозни средства и минно оборудване. Въпреки това, като всяка друга машина, дизеловият двигател на Cummins трябва да се поддържа редовно и дори тогава износването и стареенето могат да доведат до някои често срещани проблеми.
За щастие типичните проблеми на Cummins са лесни за отстраняване без много проблеми. Трябва да сте сигурни, че можете правилно да идентифицирате проблема и да го поправите при източника. Това ръководство ще ви преведе през отстраняването на неизправности в двигателя за дизелов двигател Cummins и ще създаде подходящ график за поддръжка.
Всички механични източници на енергия ще имат проблеми, независимо колко добре се грижите за тях. Те могат да варират от дребно неудобство до сериозен проблем, който се нуждае от незабавно внимание, някои от които могат да ви попречат дори да управлявате автомобила си.
Най-критичната стъпка за отстраняване на неизправности в двигателя е идентифицирането на източника на усложненията на вашия двигател. Обикновено можете да стесните възможностите, като първо документирате с какъв точно проблем се сблъсквате. Като разберете зоната, която не функционира правилно, можете да намерите най-вероятната диагноза и да използвате проба и грешка, за да разрешите проблема.
От вашите наблюдения какво се случва, когато стартирате — или се опитате да стартирате — двигателя, можете да заключите какво може да се обърка. Ето някои от най-честите проблеми с дизеловите двигатели на Cummins и какво може да ги причинява:
В някои случаи дизеловите двигатели на Cummins ще се обърнат, но ще откажат да стартират. Когато двигател Cummins N14 , Cummins M11 или друг изпитва затруднения при стартиране или забавяне по някакъв начин, това може да се дължи на един от няколко типични проблема, включително:
Ниска компресия на двигателя: Ако няма достатъчно налягане, двигателят няма да генерира достатъчно топлина, за да запали горивото. Като цяло този проблем е по-разпространен при двигатели с по-голям пробег. Тест за компресия на студен двигател на вашия дизелов двигател Cummins може да го идентифицира като източник на проблема.
Ниско налягане на горивото: Повечето проблеми с подаването на гориво произтичат от недостатъчно налягане. Най-добрият начин да определите дали това е проблемът е да се уверите, че резервоарът има достатъчно гориво. След това можете да проверите дали помпата доставя гориво към двигателя . Ако и двете са правилни, проверете дали налягането е ниско
Ниска скорост на въртене: Двигателят трябва да се завърти бързо, за да може горивната помпа да генерира налягане. Налягането на горивото активира впръскването и без правилните процеси дизеловият двигател Cummins ще има проблеми със стартирането. Ниската скорост на въртене е по-често срещана през по-студените сезони.
Недостатъчно подаване на гориво: Независимо дали в резервоара няма достатъчно гориво или някои от захранващите тръби са повредени, недостатъчното подаване на гориво ще причини трудно стартиране. Освен това блокиран вентилатор може да доведе до създаване на вакуум, който изтегля горивото обратно в резервоара.
Качество на горивото: Лошото качество на горивото може да причини повреда на вътрешните компоненти на двигателя, главно на инжекторите . Повредата на инжектора на Cummins може от своя страна да създаде трудности при стартиране.
Ниска скорост на въртене: Двигателят трябва да се завърти бързо, за да може горивната помпа да генерира налягане. Налягането на горивото активира впръскването и без правилните процеси дизеловият двигател Cummins ще има проблеми със стартирането. Ниската скорост на въртене е по-често срещана през по-студените сезони.
Недостатъчно подаване на гориво: Независимо дали в резервоара няма достатъчно гориво или някои от захранващите тръби са повредени, недостатъчното подаване на гориво ще причини трудно стартиране. Освен това блокиран вентилатор може да доведе до създаване на вакуум, който изтегля горивото обратно в резервоара.
Качество на горивото: Лошото качество на горивото може да причини повреда на вътрешните компоненти на двигателя, главно на инжекторите . Повредата на инжектора на Cummins може от своя страна да създаде трудности при стартиране.
Ако вашият дизелов двигател Cummins работи грубо дори при ниски обороти в минута (RPM), това често има нещо общо с горивото. Ще трябва да извършите отстраняване на неизправности в двигателя за:
Ниско налягане на горивото: Налягането на горивото е често цитиран катализатор за проблеми със стартирането и работата на двигателя. Най-добрият начин да го изключите е да проверите дали резервоарът за гориво е достатъчно пълен и да се уверите, че помпата доставя гориво и извършва диагностика на действителното налягане.
Недостатъчно гориво: Двигателят се нуждае от достатъчно гориво, за да работи правилно. Проверете захранващите тръби за повреди и обезвъздушителя на резервоара за гориво за запушвания.
Качество на горивото: Вътрешните компоненти в дизелов двигател Cummins се нуждаят от високо качество на горивото, за да функционират правилно. Ако качеството на горивото е лошо, това може да повреди дизеловите инжектори на Cummins и да причини груба работа на двигателя.
Дефектни горивни инжектори: Износените части в дизеловите горивни инжектори на Cummins ще причинят обратен поток и спад в налягането на горивото и забавено впръскване, което води или до груба работа, или до пълен отказ при стартиране.
Ограничение на входящия въздух: Ако двигателят не получава достатъчно въздух, това може да се дължи на ограничен входящия въздух. Най-често срещаните видове ограничения са мръсни въздухопречистватели, запушени тръби и заседнали дроселни клапи. Вашият двигател също може да има проблеми, ако има дефектен сензор за въздушен поток на всмукателния отвор.
Въпреки че проблемът може да е запушване или може да бъде решен с почистване, може да се наложи да смените някои части на Cummins като захранващи тръби, части на инжектора или помпата и други компоненти. Коренът на проблема може да включва множество компоненти.
Ако срещнете проблеми, при които вашият дизелов двигател Cummins се бори със стартирането или ускоряването, вероятно изпитва липса на мощност. При тези типове проблеми най-често можете да го свържете с компонент, свързан с горивото, когато видите 5.9 и 6.7, и други проблеми с двигателя на Cummins . Не забравяйте да проверите за:
Мръсни горивни филтри: Ако горивните филтри са достатъчно замърсени, те могат да причинят проблеми със захранването, включително създаване на вакуум в подаването на гориво. Може да се наложи да ги смените, за да разрешите проблема със захранването.
Разхлабена връзка на дросела: За да работи двигателят правилно, кабелът на дросела трябва да поддържа правилното напрежение. Разхлабената връзка може да е отговор на липсата на достатъчно мощност.
Ограничен всмукван въздух: Ограничението в системата за всмукване на въздух може да попречи на дизеловия двигател Cummins да постигне истинска мощност. Ограниченията включват запушвания в тръбите и филтър за мръсен въздух. Ако това е проблемът, може също да забележите дим от двигателя.
Дефектни горивни инжектори: Дефектните инжектори на Cummins могат да причинят обратен поток, понижено налягане на горивото и проблеми при стартиране. По същия начин дефектните помпи за налягане, захранващи помпи и сензори на регулатора също могат да повлияят отрицателно на мощността.
Ако горивото се окаже вашият проблем, може да се наложи да инсталирате нови компоненти с части на Cummins , за да замените всичко, което е износено или повредено.
Може да поръчате всеки филтър за вашия двигател Cummins в радела ФИЛТРИ.
Ако видите черен дим, излизащ от вашия дизелов двигател Cummins , това обикновено означава дисбаланс в съотношението въздух-гориво. Горивната система или страда от липса на чист въздух, или доставя твърде много гориво към двигателя. Черният дим означава, че трябва да отстраните неизправностите на двигателя за:
Дефектни горивни инжектори: Ако вашият двигател има дефектни инжектори Cummins , те могат да причинят обратен поток или спад в налягането на горивото, което променя количеството гориво, достигащо до двигателя.
Проблеми с неизправната инжекторна помпа: Помпите влияят директно върху налягането на горивото и инжекторите, а неизправната помпа може да причини много скъпи щети. Черният дим може да е знак за проверка на инжектора и горивната система на Cummins , тъй като оставянето на проблема да продължи само ще го влоши.
Пречиствател на мръсен въздух: Когато дизеловият двигател на Cummins не получава достатъчно въздух, за да балансира с горивото, той може да създаде черен дим. Дисбалансът може да бъде причинен от ограничения в системата за всмукване на въздух, като запушени тръби и замърсени филтри и почистващи препарати.
Дефектен междинен охладител или турбокомпресор: Ако турбонагнетателят започне да залепва, това може да доведе до пушене на двигателя или спиране на автомобила. Черен дим може да идва и от въглерод, ако двигателят има турбо с променлива лопатка.
Проблеми с главата на цилиндъра и запушени клапани: Натрупването е вредно за функционирането на двигателя и изгарянето може да произведе дим. Дефектно устройство за рециклиране на отработените газове (EGR) може да запуши клапаните и да създаде черен дим от двигателя.
В обобщение, ако видите черен дим, излизащ от вашия дизелов двигател Cummins , трябва да проверите въздушната и горивната системи. Може да е незначителна поправка, която изисква почистване, или може да се наложи да намерите резервни части, ако проблемът е постоянен.
Белият дим, излизащ от вашия дизелов двигател Cummins, означава, че горивото в цилиндъра може да гори неправилно. Можете да идентифицирате това като проблем, ако димът кара очите ви да горят, когато сте близо до него. Ако случаят е такъв, извършете отстраняване на неизправности на двигателя за:
Изтичане на времето на двигателя и помпата: Ако помпите издържат на недостиг на гориво, синхронизирането може да изгасне и да доведе до неправилна работа. Помпите влияят на налягането на горивото и могат да доведат до неправилно изгаряне.
Ниска компресия на двигателя: Освен че кара дизеловия двигател на Cummins да работи грубо или да не стартира, ниската компресия може също да произведе бял дим. Ниската компресия влияе на генерирането на топлина, а ниската температура води до неправилно изгаряне на горивото. Можете да проверите налягането чрез тест за компресия на студен двигател.
Вода или масло в горивото: Чистото гориво ще гори правилно, но ако има добавено нещо, това може да попречи на горивото да гори както трябва. Ако в сместа има вода или масло, това може да причини бял дим, излизащ от двигателя. Водата може да причини големи смущения, така че трябва да се погрижите за нея своевременно.
Ако забележите бял дим, излизащ от вашия дизелов двигател Cummins , първата ви реакция трябва да бъде да проверите подаването на гориво, помпите и силата на налягането.
Ако наблюдавате дим, излизащ от вашия двигател със син оттенък, двигателят гори масло, а не само дизел. Синият дим, излизащ от вашия дизелов двигател Cummins, може да е резултат от:
Износени бутални пръстени или цилиндри: износването, което възниква естествено с течение на времето, може да повреди или да причини пукнатини в уплътненията. Това може да доведе до изтичане и изгаряне на маслото, което води до син дим.
Дефектни клапани или уплътнения на стеблото: Тук се прилага същата концепция като износване на цилиндри и бутални пръстени, но маслото изтича от различен източник. За да диагностицирате правилно откъде изтича маслото, проверете всички клапани, уплътнения, бутала и цилиндри. Сменете или затегнете всичко, което причинява теч.
Препълване на двигателното масло: Ако резервоарът за двигателно масло е твърде пълен, това може да доведе до изгаряне на масло заедно с горивото, създавайки син дим. Може да се наложи да източите част от маслото, ако случаят е такъв.
Дефектна повдигаща помпа или инжекторна помпа: Ако инжекторът и повдигащата помпа са дефектни, те ще позволят на маслото от двигателя да се смеси с дизеловото гориво. Резултатът от изгарянето на тази смес от двигателя е син дим, което означава, че може да се наложи да смените помпите.
Ако все още не сте сигурни как да идентифицирате проблема, най-често срещаните източници включват качество на горивото, налягане и сензори. Отстраняването на неизправности в дизеловите двигатели Cummins изисква задълбочени познания за това как работят и как да идентифицирате предупредителните знаци. Ако искате точна диагноза, професионалното мнение е най-добрият ви залог.
Преди да се наложи да преминете през стреса от диагностицирането на липса на стартиране на вашия корабен двигател Cummins , трябва да разгледате създаването на подробен график за поддръжка.
Един от начините да избегнете напълно необходимостта от отстраняване на проблемите с корабния ви дизелов двигател Cummins е като поддържате правилно вашето оборудване. Поддръжката е превантивна практика, така че тя се фокусира върху поддържането на вашия дизелов двигател Cummins чист, ремонтирането или подмяната на остарелите части на Cummins , преди да са отказали, и гарантирането, че той продължава да работи гладко като цяло. Превантивната поддръжка поддържа вашия двигател по-здрав по-дълго време и ви струва по-малко от ремонта след нанасяне на повредата.
Най-добрият начин да следите кога вашето превозно средство се нуждае от проверка и какво трябва да бъде заменено или освежено е като създадете планирана времева линия. Съхранявайте контролен лист или календар с кратки и дългосрочни етапи на поддръжка, организирани според това колко често трябва да ги извършвате. Предлагаме ви да разделите графика си на следните раздели:
Охлаждаща течност: Проверете нивото на охлаждащата течност и я коригирайте, ако е необходимо.
Водоотделящи горивни филтри: Проверете филтрите и ги източете.
Масло: Проверете нивата на маслото на двигателя и корабните предавки и коригирайте, ако е необходимо.
Цедка: Почистете цедката за морска вода.
Повторете: Първо изпълнете изброените ежедневни проверки.
Ремък на помпата: Проверете ремъка на помпата за морска вода и го регулирайте, ако е необходимо.
Електрически: Проверете всички електрически връзки, за да видите дали са сигурни.
Въздушен филтър: Проверете за ограничения и коригирайте, ако е необходимо.
Цинкови аноди: Проверете цинковите аноди и сменете, ако е необходимо.
Повторете: Първо завършете ежедневните и 125-часовите проверки.
Смяна: Сменете маслото на двигателя и филтрите, горивния филтър, монтиран на двигателя, и елемента за разделяне на гориво и вода.
Антифриз: Проверете процента на концентрация на антифриз и го коригирайте, ако е необходимо.
Помпа и работно колело: Проверете помпата за морска вода и работното колело за износване.
Повторете: Първо завършете ежедневните, 125-часовите и 250-часовите проверки.
Проверка: Проверете помпата за морска вода, батериите, въздушния пречиствател, монтажните болтове на двигателя и виброизолаторите и направете ремонт или подмяна, ако е необходимо.
Ремъци: Проверете обтегача на ремъка и задвижващите ремъци и ги коригирайте или сменете, ако е необходимо.
Промиване: Погледнете и промийте вторичния охладител, охладителя на трансмисионното масло и топлообменника.
С този напълно изчерпателен списък какво и кога вашият механик трябва да провери, можете да удължите живота на вашия дизелов двигател Cummins и да го поддържате работещ с нисък риск от възникване на проблеми. Придържането към превантивен график е по-малко неприятно за вас и вашите механици, тъй като стъпките са рутинни в превантивната грижа. Всичко, което трябва да направите, е да го занесете на надежден ресурс за двигатели Cummins.
С МАК ПАРТС можете да получите частите, от които се нуждаете, за да отстраните всеки проблем с двигателя. Ние можем да ви помогнем да намерите правилните решения за секунди, или чрез нашия внимателен екип за обслужване на клиенти, или чрез нашия удобен за потребителя онлайн сайт. Имаме повече от 14 000 доволни клиенти , което говори колко много държим на нашите клиенти.
Разрешете често срещаните проблеми с дизеловия двигател Cummins с МАК ПАРТС. Пазарувайте нашия онлайн каталог с части Cummins или се свържете с нас за повече информация.